Yaşlılığa Meydan Okuyan 5 Besin!

İnsan ömrünün yaşam ortalaması gün geçtikçe uzuyor, ancak günümüzde hala birçok kişi erken yaşlarda yaşlılığa esir düşüyor. Uzmanlar doğru besinlerle, ilerleyen yaşlarda bile genç, enerjik, sağlıklı ve güçlü bir yapıya sahip olmanın mümkün olduğunu belirtiyor. Yaşına rağmen dinç kalabilen kişilerin gençlik iksirleri aslında herkesin ulaşabileceği besinlerden oluşuyor. İşte zamana meydan okuyan 5 gençlik iksiri;

Nar: Yumuşacık, parlak, sağlıklı bir cilt için kozmetik kremler kullanmak yerine, cildinizi nar yiyerek besleyebilirsiniz. Nar, içerdiği C vitamini ve değerli bileşenler ile cilde yumuşaklık ve pürüzsüzlük kazandırıyor. Haftada bir gün nar yiyerek cildinizi besleyebilirsiniz.

Ispanak & Lahana: Cildinizi, vücudunuzu sıkı bir yapıya kavuşturmada yeşil besinlerden yararlanabilirsiniz. Birçok şeye iyi gelen ıspanak ve lahana, beta karoten, lutein gibi önemli bileşenleriyle cilt elastikiyetini artırıyor.

Somon, uskumru, sardalya: Soğuk sularda yaşayan bu tip balıklar Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin ve cilde dost balıklardır. Cildinizi nemli tutmak, hücreleri yenilemek için haftada en az 2 kez balık yiyebilirsiniz.

Yeşil çay: Antioksidan denince akla gelen sağlıklı çaylardan biri olan yeşil çay ile cildinizi koruyabilirsiniz. Günde bir fincan yeşil çay ile yaşlanmayı yavaşlatabilir, cildinizdeki sorunları yenebilirsiniz.

Karpuz: Yaz mevsiminin vazgeçilmez meyvesi karpuz, çok etkili bir nemlendiricidir. Cildin ihtiyaç duyduğu suyu, C vitaminini, antioksidanı ve potasyumu karpuz ile sağlamak mümkündür. Her gün aşırıya kaçmamak kaydıyla karpuz tüketerek cildinizi yaşlılığa karşı koruyabilirsiniz.