Yaşlanmayı Yavaşlatmak için Neler Yapılabilir?

Yaşlılık hemen her bireyin yaşayacağı bir yaşam durağı olmasına karşın, yaşlanmak çoğu kişi için ürkütücü olabiliyor. Yaşlanmayı yavaşlatmak, kırışıklıkları önlemek, yaşlılık izlerini silmek için kozmetik ve cerrahi birçok yöntem bulunuyor. Yaşlılıkla ilgili bilinmesi gereken şey, öncelikle herkesin farklı bir yaşlılık süreci geçirdiğidir. Beslenme, yaşam rutini, stres ve daha birçok faktör yaşlanma hızını etkiliyor. Yaşlanmayı yavaşlatmak için uygulanabilecek en basit yöntemlerden biri, kollajen içeren ya da kollajen üretimini destekleyen besinleri tüketmektir. Yumurta, Omega 3, sebze, meyve, balık, narenciye gibi besinler vücuda kollajen desteğini sağlar. Ayrıca köpek balığı kıkırdak ekstresi gibi doğrudan kollajen kaynağı olan veya piknogenol, C vitamini gibi kollajen üretimini artıran besin öğelerini içeren takviyelerden de faydalanılmaktadır.  

Uzmanlara göre yaşlanmayı sağlıklı bir döngüde yavaşlatmak için besin destekleri haricinde yapılması gereken basit şeyler şöyledir;

  • İdeal sürelerde uyku yaşlılığı geciktiriyor.  Vücut hormon üretimini akşam 10 ile gece 2 sularında, hücre onarımı ise gece 2 ile sabah 6 arasında gerçekleştiriyor. Doktorlara göre bu saatler arasında uyumak cilt yaşlanmasını önlüyor.
  • Daha fazla su içmek gerekiyor! Su cildin en önemli dostudur. Günde 2,5 – 3 litre kadar su içmek cildi besler, iç organları korur, kişiye zindelik verir.
  • Sağlıklı yağlar tüketilmelidir. Omega 3 yağ asitleri, cildin esnekliğini kazanmasına yardımcı oluyor.