Ciltteki Kırışıklıkları Önleyecek Yiyeceklerle Zamana Meydan Okuyun!

Cildi genç tutmaya yarayan protein olan kollajen, yaş ilerledikçe azalıyor, üretimi yavaşlıyor. Vücuttaki kollajeni dinç tutmak ve üretimini desteklemek için her ne kadar çeşitli kozmetik ürünler ve güzellik uygulamaları olsa da uzmanlar, en iyi yöntemin kollajen içeren besinler ve gıda takviyelerini tüketmek olduğunu söylüyor. Peki, hangi yiyeceklerde kollajen var, hangi besinlerin düzenli tüketimi kırışıklıkların oluşumunu engelliyor? İşte cildi koruyan yiyecekler;

Balık: Omega 3 yağ asitleri yönünden zengin olan balıkları tüketmek, cilt hücrelerini korumada etkilidir. Omega 3 kollajen üretimini doğrudan destekler, cilde esneklik kazandırır. Ayrıca, balığın kılçığı kollajen kaynağıdır. Kılçığı yenebilen balıkların tüketimi de önemli bir kollajen desteği sağlıyor.

Et: Tavuk ve dana eti bol protein içerir. Kollajen anlamında güçlü kaynaklar kabul ediliyor. Özellikle hayvanın kemikleri ve sakatatı kollajenin en zengin olduğu bölümlerdir. Yemeklerde kemikli etlerin kullanımı ile kollajen destekleniyor.

Kırmızı besinler: Çilek, kapya biber, kiraz, elma, kara erik, pancar, domates ve benzeri kırmızı meyve ve sebzeler, içerdikleri likopen maddesi nedeniyle güçlü antioksidan etki gösteriyor,  cillteki kollajenin korunmasına yardımcı oluyor.

C Vitaminli besinler: C vitamini, kollajen üretimini sağlayan önemli bir vitamindir. Limon, portakal, greyfurt, kivi gibi C vitamini deposu meyveler yiyerek kırışıklıkların önüne geçiliyor.  

Sülfür içeren besinler: Soğan, sarımsak, lahana, kereviz gibi içeriğinde sülfür olan besinlerin tüketimi, cildin yaşlanma sürecinin geciktirilmesinde önemli rol oynuyor.