Cilt Tiplerine Göre Beslenme Önerileri

Cilt uzmanları cildi zamanın olumsuz etkilerinden uzak tutmak ve içten koruma sağlamak için yeme – içmenin kozmetik ürünlerden çok daha etkili olduğunu belirtiyor. İşte cilt tiplerine göre beslenme şekilleri;

Kuru ciltler: Kuru bir cilde sahip olanlar yağ asitlerinden faydalanmalıdır. Örneğin Omega 3 ve Omega 6 gibi değerli yağlar cilt için çok faydalıdır. Yağlı balıklar tercih edilmeli, bol su içilmelidir. 

Yağlı ciltler: Yağlı ciltlerin A vitamini içeren besinler tüketmesi öneriliyor. Örneğin; yumurta sarısı, ıspanak, brokoli, lahana, mısır gevreği, yulaf, havuç, kavun gibi A vitamini oranı yüksek ürünler tercih edilmelidir.

Akneli ciltler: Akneli bir cilde sahip kişiler yine A vitamininden faydalanmalıdır. A vitamini ile birlikte bol sıvı tüketimi akneli cildin zamanla sağlığına kavuşmasını sağlar.

Hassas ciltler: Çok çabuk kızaran, renk değiştiren hassas yapılı ciltler için Omega – 3 yağ asitleri iyi geliyor. Hassas cilde sahip kişilerin hafif şeyler yiyip içmesi öneriliyor. Baharatlı yiyecekler, kafein ve alkol gibi içecekler önerilmiyor.

Yıpranmış ciltler: Orta yaş ve üzeri ciltlerde görülen kırışıklık, lekelenme gibi sorunlar beslenme ile geciktirilebiliyor. Bu tip cilde sahip kişiler bol sebze tüketmeli ve sıvı tüketimini arttırmalıdır.