Cilt Gençleştirme Tüyoları! Cildinizi Nasıl Gençleştirirsiniz?

Cildinizi gençleştirmek, yaşlanmaya karşı direnmek için tek çözümün cerrahi müdahaleler olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz! Doğal yaşam, dikkatli bakım, düzenli beslenme gibi birçok tüyo cildi genç tutmak için yeterli.

İşte kolaylıkla uygulayabileceğiniz tüyolar;

Güneş koruması

Gün içinde güneş ışınlarına saatlerce maruz kalmak cildi yıpratıyor, kırışmasına sebep oluyor. Yaz güneşi kadar kış güneşi de zarar verici olabiliyor. Dışarı çıkmadan önce uygun faktörlü güneş koruyucu kremler kullanmayı ihmal etmeyin.

Doğal bakım ürünleri

Cildi gençleştirmek için aslında doğal ürünlere ve gıda takviyelerine yönelmenizde fayda var. Öncelikle günlük ve gece makyajını sade tutmak, mecbur kalmadıkça yapmamak, kaliteli ve doğal içerikli kozmetik ürünler kullanmak önem taşıyor. Öte yandan nemlendirme, kırışıklıkları önleme gibi çeşitli bakımlar için kimyasal kozmetikler yerine doğal yağlar ve maskeler tercih edebilirsiniz.

Su tüketimi

Günde en az 2 litre su içmek gerekiyor. Uzmanlar, susuzluğun cildi çabuk yaşlandırdığını belirtiyor. Ciltteki kurumalar, pul pul dökülmeler, derin çizgiler, kırışıklıklar su yetersizliğiyle destekleniyor. Yaşlanmayı geciktirmek için bol su için. Ancak sudan faydalanabilmek için, 2 lt. suyu bir defada içmek yerine, gün içine yayarak birkaç defada bu miktarı içmek gerekiyor.  

C Vitamini desteği

Bağışıklık sistemini güçlendirmesiyle bilinen C vitamini, cilt sağlığı için de oldukça faydalı. Cilt dokularının korunmasında, yenilenmesinde, onarımında ve kollajen üretiminde C vitamini etkisi bulunuyor. C vitamini, yaşlanma sürecini yavaşlatıyor, kollajen üretimini destekleyerek cilde esnek görünüm kazandırıyor ve böylece cildin genç görünüm kazanmasına yardımcı oluyor.

Peeling bakımı

Mevsim hareketlerinden en çok etkilenen yer cildimiz. Cildin yağlanması, kuruması, matlaşması iklime bağlı değişkenlik gösterir. Kış aylarına girdiğimizde cildinizde hissedeceğiniz mat görüntüyü peeling ile ortadan kaldırabilirsiniz. Yüzünüzdeki cansızlık, siyah noktalar, lekeler, sivilce izleri, dökülmeler için düzenli peeling yapmanız yeterlidir. Doğal peeling tarifleri ile veya hazır kozmetik ürünler kullanarak haftada bir veya iki gün peeling öneriliyor.

Düzenli egzersiz

Düzenli egzersiz yapmak sadece cildi gençleştirmek için değil, sağlıklı bir yaşam için de gerekli. Haftanın birkaç günü veya her günü kısa yürüyüşler, koşular yapmak, cilde parlaklık kazandırıyor. Egzersiz esnasında kan akışı hızlanır ve yüze canlılık katar. Egzersiz yapan kişiler ter aracılığıyla vücudundaki toksinleri atar ve stresten uzak kalır. Tüm bunlar erken yaşlanmayı, kırışıklığı, sarkmayı önlüyor.

Kollajen desteği

Cildin daha esnek, güçlü, sıkı, dayanıklı ve sağlıklı görünmesini sağlayan kollajen, vücut ürettikçe genç görüntüyü koruyor. Zamana bağlı olarak üretimi azalan ve yavaşlayan kollajenleri canlandırmak, cildinizi genç tutmak için C vitamini, piknogenol gibi kollajen üretimini destekleyen kaynaklardan faydalanabilir ve kollajen takviyesi alabilirsiniz.

Sağlıklı Cilde Kavuşmak için Beslenme Önerileri

Beslenme ve diyet uzmanları ile dermatologlar, beslenmenin cilde etkisi olduğunu belirtiyor ve sağlıklı, dengeli beslenmeyi öneriyor. Sağlıklı, genç bir cilt için, doğru bakım kadar beslenme ve genlerin de önemli olduğu biliniyor. Beslenme yanlış olduğu sürece içten gelen bakım uygulanamaz. Bu yüzden genç bir cilde kavuşmak için yapılan öneriler şöyle;

  • Vücuttaki değerli yağların eksik olması ciltte kuruluğa, erken yaşlanmaya, yıpranmaya neden oluyor. Omega 3 ve 6 gibi vücudun üretemediği dışarıdan alınması gereken yağlar, cildi nemli tutar; kırışmasını önler.
  • Çilek, yabanmersini, mandalina, portakal, kivi gibi içeriğinde A, C ve E vitaminlerinin bulunduğu meyveler cilde parlaklık kazandırır. Meyveler antioksidan içeriğe sahiptir, bu yüzden cildi dış etkenlerden korur, erken yaşlanmasını önler.
  • Vitamin alımı düzenli olmalıdır. Örneğin A vitamini yaşlanmayı geciktirici etkiye sahiptir, aknelere iyi gelir. C vitamini yüzdeki çizgilerin, kırışıklıkların oluşmasını önler, cilt esnekliğini artırır ve cildi onarır. E vitamini cildi korur.
  • Kavun mevsiminde kavun yiyerek kırışıklıklara karşı önlem alabilir, cildi koruyabilirsiniz.
  • Havuç ve benzeri turuncu besinler tüketerek güneşin zararlı ışınlarından korunabilirsiniz.